maandag 3 augustus 2015

Hoe een kleedje met sneakers combineren?

Zomer staat voor ons fashionqueens voor twee zaken: frisse sneakers en luchtige jurkjes!! Het is soms echter wat moeilijk om deze te combineren. Daarom zal ik jullie eerst even tonen hoe het NIET moet, om daarna over te gaan op hoe het WEL kan :)


1. We hebben het hoogstwaarschijnlijk (of misschien zelfs onvermijdelijk) allemaal wel eens gedacht: 'Riri, wat doe je nu weer?' Het gaat  deze keer niet om een te bloot plaatje, maar veel beter is het plaatje ook niet. Het pakje is schattig op zich, maar zo'n voorspelbare combinatie met het patroon te laten terugkomen in de schoenen, is eerder iets voor een hippe grootmoeder... 
Sorry Rihanna: throw this outfit out!!

2. Proberen je slechte combinatie te camoufleren door een mooie foto te maken: het is je gelukt. Mooie foto, mooi model, staat haar eigenlijk best nog wel.. maar om eerlijk te zijn, zou ik er best raar uitzien in deze combinatie als ik over straat loop. Ik heb een vriendin die erg goed wegkomt met jurken die wat langer zijn, tot halverwege het scheenbeen. Zij kan dit ook altijd goed combineren met sneakers (nu ja, zij kan alles eigenlijk combineren met sneakers ;) ). Voor ons overige meisjes, valt deze combinatie echter af! Geen raar-tippige schoenen onder een langere rok! 

3. Het kleedje zegt me niet veel, maar het meisje in de foto komt er best nog wel mee weg. De schoenen die zij hierbij combineert, vind ik wel totaal niet passen.. Om het op z'n Jani's te zeggen: 'Zo zou een gemiddelde zuurstok in de snoepwinkel er nog niet willen uitzien!' (Of is dat erover?) Nike Air Max'en zijn erg populair, ook bij meisjes, maar onder deze jurk? Nee, bedankt! Ik zou gekozen hebben voor een onopvallend paar witte Superga's of zwarte All Stars Converse.




Hebben jullie genoeg gezien? Dan zullen we even overgaan tot dames die het echt goed doen, wat betreft het verwezenlijken van de soms onmogelijk lijkende taak om een kleedje met sneakers te combineren.

1. Sincerely Jules, eigenlijk combineert zij alles juist, maar deze keer vind ik het haar extra goed gelukt. Het is altijd gemakkelijk om sneakers te zoeken in sobere kleuren als grijs, zwart, beige of wit. In onze tegenwoordige tijd zijn felle kleuraccenten eigenlijk wel net heel leuk. Dat maakt het natuurlijk wel een stuk moeilijker om te combineren met de rest van je outfit, zeker wanneer het gaat om een kleedje. Het is Julie Sarinana echter supergoed gelukt door haar kleding te kiezen in 1 sobere kleur. Met zwart kan je (meestal) niets misdoen. Ook de lengte van de jurk of het rokje speelt een rol. Ga je voor een kort exemplaar, vind ik dat dat je benen verlengt, wat al sportiever toont. Op die manier vind ik het combineren van sportieve sneakers met een jurkje best passend!
 2. Ben je ook niet echt een hoge hakken persoon zoals ik? En zijn sandalen op Belgische zomeravonden toch wat te fris? Dan zijn subtiele sneakers echt wel het ding. Ik heb namelijk nog een andere vriendin (het begint hier meer een vriendinnenblog te worden, wees gewaarschuwd ik heb er veel :) ) en zij draagt vaak kleedjes met All Stars, staat haar prachtig, dus zouden wij ook eens moeten proberen. Draag je net als ik al All Stars sinds je 12de verjaardag en ben je deze (tijdelijk) even beu gekeken, kan je altijd opteren voor een gelijkend model. Zo zijn er bijvoorbeeld deze witte Superga's. Ze lijden de aandacht niet te fel af van je fashionable outfit en laten je benen in de zomer ook nog eens een tint bruiner lijken: DOEN!
3. Een tijdje geleden kocht ik van die zwarte Nikes als deze. Soms denk ik: 'Goh, waarom kocht ik deze nu, iedereen loopt ermee rond onder een omgeslagen jeans..' (Doe ik trouwens vandaag, blijft wel mooi natuurlijk..) Je kan ze eigenlijk ook combineren met een classy outfit. Draag ze onder een simpel, jong of zelfs goedkoop jurkje en combineer met een chique jasje en wat duurogende juwelen en accessoires: easy en ready to go!!







XXXXXXXX

1 opmerking:

  1. ik ben er ook mee begonnen sneakers onder een jurkje het is wennen maar vind het wel hip

    BeantwoordenVerwijderen