maandag 8 juni 2015

The perfect bedroom

Wat doen we het meest? Slapen
Wat doen we het liefst op zondag? Uitslapen
Waar doe je die dingen? In een slaapkamer

DUS: tijd voor inpiratie voor onze toekomstige slaapkamers. Ik heb hieronder gekozen voor een paar thema's die ik wel tof vind in slaapkamers.


THEMA 1: Into the woods


Iedereen heeft wel eens de droom op reis te gaan naar de kou en te overnachten in een luxueuze blokhut, maar iedereen geeft liever geld uit om naar de zon te gaan (volkomen begrijpelijk!).
Daarom lijkt het mij een keitof idee om dit te integreren in mijn toekomstig huis, in het koude Belgiƫ.

Deze kleurencombinatie vind ik alvast superleuk. Kaki en hout, goeie combinatie. Wat licht te houden met witte aspecten.

Deze 'poef' vind ik echt geweldig en past supergoed in het thema. Wie wil er nu niet thuiskomen na het werken en neerploffen op iets: op dit!!!

Je kan het online vinden bij shops als AliExpress, dus nog goedkoop ook.

Maison Du Monde €299.90




Ook deze lamp zou volgens mij in het plaatje passen. Ik heb namelijk van horen zeggen dat sommigen een hertenhoofd aan de muur er wat over vinden (ik niet hoor!!)






THEMA 2: Romantissscchh

Elk meisje heeft wel eens een kamer in romantische stijl gewild. Voordat ze wist wat stijl echt inhield en wist dat ze dit ook kon integreren in haar slaapkamer, dacht ze aan een groot wit bed in een witte kamer, afgewerkt met romantische details, zoals vogeltjes ofzo. Valt dat nu mee dat ik net die kamer hier, op deze blog heb voorgesteld:



Zara Home €99.99





Niks is trouwens beter dan op een koude (of katerige) morgen uit bed stappen en de hemel aan uw voetjes voelen. Dat kan! Met een tapijt bijvoorbeeld. Loop maar eens letterlijk op wolkjes met dit tapijt van Zara Home.










Ikea €9.99






 En dit zijn die vogeltjes waarover ik het had, om de boel wat op te vrolijken. Voor geen geld en geen werk plak je deze sticker op je muur en wanneer je hem beu bent haal je hem er zonder vlekken ook weer vanaf: handig.











THEMA 3: the beach room

Hier keek ik het hardste naar uit. Deze kamer beschrijven en samenstellen alleen geeft al een vakantiegevoel. En zeg nu zelf: elke dag dat gevoel? Ook dat kan.

Hieronder enkele meubelen, maar eigenlijk kan je het effect al gemakkelijk bekomen met lichte kleuren, zandkleuren en het toevoegen van wat schelpen of schelppatronen.



Ikea €69.95


 Dit is nu toch echt een kastje dat niemand zou kopen als die het gewoon zag staan in de winkel? Maar in dit thema past het echt perfect en ik moet me echt inhouden om dit niet te gaan kopen (maar mijn kamer is bordeaux, zou nogal vloeken haha).




Hemelbed Maison Du Monde €649








Om de look compleet te maken, kan je je natuurlijk ook zo'n hemelbed aanschaffen en lichte blauwe, gelige of gewoon witte gordijntjes aan bevestigen.












THEMA 4: gewoon modern
Bed Maison Du Monde €389.90

Zoals ik wel al eerder liet vallen, vind ik geel echt een opkomende kleur. Die kan ook in de slaapkamer echt wel mooi overkomen. Denk maar aan deze combinatie met grijs en lichte houtkleuren.


Het bed zelf komt van bij Maison Du Monde en is verkrijgbaar in twee groottes (ik wil da extra grooooot!).












Als je gaat voor een sobere kamer en een bepaalde kleur toevoegt, zoals bijvoorbeeld dit geel, dan dien je de rest wel niet te druk te houden. Deze donsdekenovertrek lijkt me daar geschikt voor. Sophisticated en Simple, kortom Less is echt wel More.




Ikea €79.99










Tot slot kan een leuk extraatje als dit tafeltje of een fleurig stoeltje niet ontbreken. Niet te groot, niet te klein, strak en handig!






Ik kom graag kijken naar jullie nieuwe slaapkamers ;)

XXXXXXXX





Geen opmerkingen:

Een reactie posten